23.02.2023
28.11.2022
21.11.2022
27.10.2022
25.10.2022
24.10.2022
20.10.2022
18.10.2022
17.10.2022
13.10.2022
11.10.2022
16.09.2022
13.09.2022
09.09.2022
08.09.2022
01.06.2022
27.05.2022
Прочитайте слово за стрілочками і дізнаєтеся, яка річка протікає Чернігівською областю. ![]()
|
Онлайн-вправа “Водойми України”
| Пригадайте, які ще водойми є на території України. ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯ
|
Повідомлення теми уроку
| Разом із жевжиками вирушимо у віртуальну подорож на річку Десну. Дізнаємося, чому вона має таку назву, чим відома та які негаразди відбуваються із цією річкою. |
Відеомандрівка «Десна»
| Подивіться на красуню-річку з висоти.
|
Таблиця ЗХД
| Що ви знаєте про Десну? Запишіть у таблицю (див. роздруківку “Таблиця ЗХД”).
|
Вправа “Читай і дізнавайся”
| Прочитайте цікаві факти про річку Десну (див. роздруківку “Читай і дізнавайся”).
|
Вправа “Доповни міркування”
| Перлиною Чернігівщини здавна була притока Дніпра — річка Десна. На жаль, вона сьогодні не в найкращому стані. Учні Сосницької школи вирішили долучитися до Всеукраїнської акції “Врятуй свою річку” і обговорювали, що вони можуть зробити. Доповніть їхні міркування власними (підр. с. 132, завд. 1). ![]() ![]() |
Перегляд відео “Розповідь про екологічні проблеми. Обміління та замулення Десни”
| Краса і велич Десни не виключає і проблем цієї річки — це процеси обміління внаслідок проведеної в минулому широкомасштабної меліорації, вирубування лісів у її заплаві, викиди забруднених стічних вод з населених пунктів, засмічення річки тощо. Для збереження Десни необхідно чітко дотримуватися системи заходів щодо її водоохоронної зони, зберігати унікальне її різноманіття.
|
25.05.2022
Творча робота “Орел із паперу”
1 | Загадка. Відгадайте загадку. Понад хмарами літає,
|
2 | Герб Чернігова. Герб Чернігова — на срібному тлі чорний із золотими дзьобом та кігтями коронований золотом орел тримає в лівій лапі довгий золотий хрест. Гордо витягнута шия, високо піднята голова, розкритий дзьоб символізують всепереможний та життєствердний початок, силу, тріумф. Широко розставлені лапи, традиційні для зображення чернігівського орла, доповнюють загальне враження сили та відваги. Золотий хрест символізує духовні основи, значення та вплив християнства у багатовіковому житті міста — одного з найвпливовіших духовних центрів нашої Вітчизни. Голову орла увінчує золота п’ятикінечна баштова (міська) корона — символ належності герба місту. |
3 | Виконання оригамі. Перегляд відеоінструкції “Орел із паперу” Матеріали для роботи: двосторонній різноколірний папір, ножиці. Вправа “Збери слово”
Вправа “Добери” Вправа “Віднови” Вправа “Оціни”
Вправа “Доповни”
Вправа “Закінчи речення”
|
20.05.2022
З давніх-давен людину хвилюють питання: “Що таке щастя? Яку людину можна вважати щасливою? Що треба робити, аби завжди бути щасливими?” Однозначної відповіді на ці запитання немає. Поміркуємо й ми над цими питаннями разом із жевжиками. Вирушаємо разом із кумедними створіннями в подорож. |
Робота з оповіданням “Найбільший скарб”
1 | Передбачення за заголовком. Прочитайте назву пригоди (підр. с. 128). Як ви гадаєте, про що в ній ідеться? ![]() ![]() |
2 | Кероване читання-мислення. |
Методичні порадиТекст розподіляється на частини і вчитель або учні читають. Після читання кожної частини вчитель ставить дітям запитання, а також пропонує зробити передбачення, що трапиться в наступній частині. Після читання наступної частини це передбачення аналізується й учні знову прогнозують наступні події. Зупинки бажано робити на найцікавіших місцях, щоб створити ситуацію очікування, що містить інтригу. Результати застосування цієї методики залежать від системи запитань, які вчитель пропонує учням. | |
Учитель читає до слів: …порт у скрині показує…
Учитель читає до слів: …побачивши на його екрані…
Учитель читає до слів: …потім жевжики зустріли багато різних людей…
Щоб перевірити свої передбачення, самостійно дочитайте останній абзац пригоди.
|
3 | Вправа “Доповни”. Пригадайте зміст пригоди та доповніть речення (зош. с. 60, завд. 1). ![]() ![]() |
4 | Вправа “Дай відповідь”.
|
Фізкультхвилинка “Весела зарядка”
Вправа “Запиши”
| Згадайте, які ви були щасливі, коли вам, нарешті, купили іграшку, про яку ви давно мріяли, або коли вперше виступали на сцені й вам радісно аплодував увесь зал. А може, ви відчули справжнє щастя, коли вперше приїхали до моря? Чи коли вам купили комп’ютер?
![]() ![]()
|
Вправа “Прочитай і поясни”
| Прочитайте прислів’я, вставляючи пропущені літери (див. роздруківку “Прочитай і поясни”).
|
Вправа “Уяви”
| Уявіть, що у світі зникло почуття щастя. Яким стане все навколо? До чого це призведе? |
Вправа “Доведи”
Відповідь давайте за схемою: Я вважаю… |
Колаж на тему “Щастя”
| Поміркуйте, що / хто може зробити вас щасливими. Намалюйте, наклейте відповідні картинки чи напишіть слова всередині контуру (див. роздруківку “Колаж на тему “Щастя””). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
Пропоную вам разом із жевжиками більше дізнатися про Чернігівщину. |
Віртуальна подорож Чернігівщиною
1 | Перегляд відео “Чернігівщина”.
Батурин, Качанівка, соколиний Хутір, Крути… Це маленька частинка того, що ви можете побачити, мандруючи Чернігівщиною. Мандруйте, дізнавайтеся та розказуйте про свою країну іншим. |
2 | Робота з адміністративною мапою України (див. роздруківку “Адміністративна мапа України”).
Інформація для вчителя Чернігівська область — область у північно-східній частині України. Межує на заході з Київською, на півночі — з Гомельською областю Республіки Білорусь і з Брянською областю Російської Федерації, на сході — з Сумською, на півдні — з Полтавською областями України. Чернігівщина за площею посідає третє місце серед інших областей України. Лісами вкрито 20% території. Територією області протікає 1200 річок загальною довжиною близько 8,5 тис. км. Найбільші річки — Дніпро, Десна, Удай. Адміністративний центр області — місто Чернігів. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
3 | Робота з контурною мапою. Зафарбуйте на контурній мапі Чернігівську область. Позначте обласний центр (зош. с. 60, завд. 3). ![]() ![]() |
4 | Ознайомлення із символікою області. Подивіться на герб і прапор Чернігівської області (див. роздруківку “Символіка Чернігівщини”). Що на них зображено? Як думаєте, що це може символізувати? Інформація для вчителя Герб — на срібному полі чорний двоголовий орел із червоними лапами і язиками, золотими очима і озброєнням, на головах — по золотій відкритій короні, а на грудях — синій щиток із золотим оздобленням, на якому золотий знак засновника Великого князівства Чернігівського Мстислава Володимировича (1024-1036 р.р.). Орел в геральдиці — символ влади, могутності, сміливості і швидкості, великодушності й прозорливості. Корона поміщається у верхній частині щита. Можна виділити такі типи геральдичних корон: імператорські, королівські й княжі корони, які зображають у гербах монархів і в державних гербах, а також в гербах адміністративних територій, символізуючи суверенітет, єдиновладність, незалежність. Прапор — прямокутне зелене полотнище з білою горизонтальною смугою посередині. У верхньому від древка білому квадраті зображено герб області. Зелені смуги на прапорі символізують Полісся і лісостеп, а біла смуга — річку Десну. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
5 | Перегляд відео “Розкажіть про Україну. Чернігівщина”.
|
18.05.2022
Вправа “Відгадай”
| Бачу нетерпіння у ваших очах. Куди ж ми помандруємо, про що нове дізнаємося, до кого завітаємо? А головне — на чому вирушимо в мандри?
|
Вправа “Роз’єднай”
| Що таке велосипед? Слово “велосипед” походить від латинських слів “velox” — швидкий і “pedis” — ноги. Тобто в перекладі означає “швидконіг”.
|
Вправа “Бортовий журнал”
Протягом уроку ми дізнаємося багато нового й цікавого про цей вид транспорту. Ваше завдання бути уважними і під час виконання різних завдань заповнити другу колонку таблиці. |
Комікс “Готуємося до подорожі”
| Велосипед — улюблений вид транспорту дітей і дорослих. Для одних — це розвага, для інших — засіб пересування. Щоб їздити на велосипеді було безпечно, треба знати певні правила й дотримуватися їх. Дізнайтеся, чому треба добре готуватися до подорожі (підр. с. 125). ![]() ![]() Запитання для обговорення:
|
Вправа “Склади слова”
| Складіть нові слова зі слова ВЕЛОСИПЕД і запишіть їх у зошит. Визначте, до яких частин мови належать слова, що ви придумали. |
Читання з позначками
| Прочитайте текст про історію створення велосипеда (див. роздруківку “Читання з позначками”). Біля кожного факту поставте відповідний знак. + — це я вже знаю; − — нова для мене інформація; ! — це цікаво і несподівано; ? — хочу дізнатися про це більше.
|
Вправа “Поєднай”
| Розгляньте зображення велосипедів різних видів і поєднайте з їх призначенням (див. роздруківку “Поєднай”). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
Перегляд відео “Усе про безпеку велосипедистів”
Сьогодні є велосипеди на будь-який смак — дитячі, жіночі, циркові, дорожні, спортивні. Але правила безпеки однакові для всіх велосипедистів. Ці правила треба твердо знати й дотримуватися їх. Адже велосипед — це не просто іграшка, а реальний транспортний засіб.
|
Вправа “Поясни”
| Розгляньте малюнок і поясніть, яке екіпірування має бути у велосипедиста. Поясніть свої міркування. ![]() |
Перегляд відео “Шоу мильних бульбашок”
Послухайте і доповніть вірш. Забава з мильної води.
|
Повідомлення теми уроку
| Чи здогадалися, якою буде тема нашого уроку? Пригадайте дитячу забаву, яка у будь-якому віці викликає усмішку і захват, дозволяє насолоджуватися життям. Це — мильні бульбашки. Такі легкі, ніжні, прозорі, веселкові при світлі сонця і надзвичайно тендітні. На уроці ми дізнаємося, які таємниці приховують мильні бульбашки. Спробуємо власноруч створити диво-бульбашки. |
Вправа “Розфарбуй”
| Розфарбуйте мильні бульбашки відповідно до позначок (див. роздруківку “Розфарбуй”). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
Перегляд відео “Чому мильні бульбашки різноколірні?”
Перегляньте уважно відео і перевірте, чи правильно ви пояснили.
|
Вправа “Поясни”
| Ви помітили, що бульбашки спочатку піднімаються догори після надування, а потім опускаються донизу. Чому? |
Спостереження “Мильні бульбашки на морозі”
Інформація для вчителя Виявляється, заморозити мильну бульбашку можна. Щойно зима завітає до нас, полетять сніжинки і завітають морози, тоді можна йти надвір і створювати казку з мильних бульбашок. Сніжинки — унікальні крихітні зірочки з кристаликів замерзлої води. Вони мають чарівну силу. Коли сніжинка торкнеться мильної бульбашки, то бульбашка перетвориться на крижану кульку, причому з таким самим візерунком, як і в самої сніжинки. Щоб мильна бульбашка замерзла при слабкому морозі, нею потрібно доторкнутися до снігу. Для цього достатньо однієї сніжинки. Сам процес замерзання заворожує… Отже, особливих умов для створення “кришталевих куль” не потрібно. Необхідні низька температура -7°С і безвітряна погода. Якщо замерзлу мильну бульбашку впустити, вона не розіб’ється на дрібні шматочки, як скляна кулька, якою прикрашають ялинку, а помнеться, як целофановий пакет, і повільно розтане. При температурі -25°С мильні бульбашки замерзають у повітрі. |
Досліджуємо разом “Незвичайні мильні бульки”
| Розгляньте комікс (підр. с. 126-127). ![]() ![]()
Спробуймо і ми влаштувати мильні досліди. Матеріали та обладнання: трубочка для видування мильних бульбашок, розчин для створення бульбашок, широка мілка посудина, серветка. Підготуйте мильний розчин, скориставшись одним із рецептів. Поекспериментуйте і спробуйте створити незвичайні мильні бульбашки різними способами. Рецепт 1
Рецепт 2
Інформація для вчителя Відомо, що письменник Антуан де Сент-Екзюпері був ще й великим винахідником. Одного разу він навчив маленького хлопчика пускати мильні бульбашки. Але, б’ючись об стіну, бульбашки лопались. Хлопчика це дуже засмучувало, і він навіть почав плакати. Кілька днів Екзюпері ходив похмурий. А потім придумав додати в мильну піну краплю гліцерину. Тепер бульбашки відскакували від стін, як м’ячики. Окрім того, вони стали ще яскравішими. Екзюпері належить багато винаходів, але стрибучими мильними бульбашками він пишався більше, ніж усіма іншими відкриттями. Перегляньте відео за посиланням. Проведіть досліди, які запропонувала дівчинка. Хід досліду:
|
Вправа “Заповни картку”
| Впишіть у картку інформацію про виконане дослідження (зош. с. 59, завд. 1). ![]() ![]() |
Вправа “Допиши”
| Які емоції виникали у вас під час дослідження? Допишіть речення і наклейте відповідні наліпки (зош. с. 59, завд. 2). ![]() ![]() |
Вправа “Поміркуй”
Інформація для вчителя Надування мильних бульбашок — це ще й корисна для здоров’я дихальна вправа. При звичному диханні в деяких частинах організму спостерігається брак повітря. Через це нашим клітинам не вистачає необхідної енергії. А в інших частинах тіла – і повітря, і енергії надлишок. Вони буквально “затиснуті” в одній точці, і через неможливість виходу з організму починають руйнувати клітини, тканини та органи. Завдяки глибинному диханню клітина оживає — її енергетика зростає втричі. При надуванні мильних бульбашок штучно створюється невелике кисневе голодування на вдиху. Згадайте, як ми на мить затримуємо дихання, надуваючи бульбашки. А видих у цьому випадку стає більш повільним і довгим по часу. На цю мить розширюються всі кровоносні судини, навіть найдрібніші капіляри. Кров починає швидше циркулювати і дає органам і тканинам більш повноцінне і своєчасне харчування. Під дією цього невеликого кисневого голодування кількість еритроцитів збільшується в 10 разів! А від цих червоних кров’яних тілець залежать формування імунітету, структура і властивості крові, а також забезпечення клітин організму киснем і видалення з них вуглекислого газу. Вправа “Прочитай”
Повідомлення теми уроку
Хмара слів “Сім’я”
Вправа “Опиши”
Фізкультхвилинка “Для мене і для мами” Перегляд відео “Міжнародний день сім’ї — свято кожного”
Творча робота
|
13.05.2022
Пригадайте, територією якої області ми подорожуємо. Разом із жевжиками ми вирушимо до Чернівців — головного міста Чернівецької області. Дізнаємося багато цікавого про нього. А також з’ясуємо, що в нас спільного з нашими родичами. |
Віртуальна подорож Чернівцями
1 | Перегляд відео “Мандрівка Чернівцями”. Місто Чернівці — перлина Буковини, розташоване у передгір'ї українських Карпат. Засноване на пагорбах мальовничої річки Прут, воно приваблює чудовим ландшафтом. Величні пам’ятки архітектури, розкішні храми, старовинні площі, затишні вулички, привітні перехожі назавжди закарбовуються в пам’яті. “Маленький Париж” — так кажуть про Чернівці мандрівники.
|
2 | Математичне завдання. Перша письмова згадка про Чернівці в історичних документах датується 1408 роком. Обчисліть і з’ясуйте, скільки років Чернівцям зараз? Як гадаєте, це мало чи багато? Чому? |
3 | Символіка міста (див. роздруківку “Символіка Чернівців”).
Герб міста — це геральдичний щит із зображенням мурованої брами із сімома зубцями. Над нею — вісім каменів у два ряди. Посередині розміщено державний герб України — тризуб. Під брамою — дві перехрещені лаврові гілки, перев’язані жовто-синіми стрічками. Герб обрамлений бронзовим орнаментальним картушем, завершеним мурованою короною. Відкрита міська брама символізує гостинність чернівчан. Прапор Чернівців — прямокутне полотнище, обрамлене атласною стрічкою з біло-червоних трикутників. На білому фоні зображений герб міста. Над ним півколом написано “Чернівці”, а під гербом — слова “Спільними зусиллями”. Нижче вказаний рік першої писемної згадки про місто — 1408. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
4 | Перегляд відео “5 міфів про Чернівці”.
|
Вправа “Продовж діалог”
| Сергій з батьком захоплюються велопрогулянками. У вівторок вони каталися на Театральній площі в Чернівцях. До них підійшла дівчина й подала флаєр. Продовжте діалог, який міг би відбутися між родичами (підр. с. 123, завд. 4). ![]() ![]()
Інформація для вчителя Флаєр (англ. flyer, від to fly — “літати”) — невеличка лаконічна рекламна листівка. Може повідомляти про подію, бути запрошенням на захід, а може подарувати своєму власникові знижку або додатковий бонус. Зазвичай флаєри роздають у людних місцях або надсилають поштою.
|
Вправа “Заповни таблицю”
| Об’єднайтеся у групи, обговоріть та визначте, що позитивного і негативного є в рекламі. Результати обговорення запишіть у таблицю.
|
Вправа “Відгадай”
| Відгадайте загадку. Дуже я потрібна всім —
|
Хмара слів “Книжка”
| Створіть хмару слів (див. роздруківку “Хмара слів «Книжка»”).
|
Вправа “Реклама улюбленої книжки”
| Христина та її дідусь багато читають. А чи любите читати ви? Створіть рекламу своєї улюбленої книжки і презентуйте її у класі (підр. с. 123, завд. 5). ![]() ![]() Скористайтеся пам’яткою “Як створити рекламу”.
Матеріали: різноколірні олівці, фломастери, клей, ножиці, різноколірний папір, білий картон (на вибір). Вправа “Здогадайся”
Повідомлення теми уроку
|
11.05.2022
Віртуальна подорож Чернівецькою областю
1 | Робота з адміністративною мапою України (див. роздруківку “Адміністративна мапа України”).
Інформація для вчителя Чернівецька область — область у південно-західній частині України. Розташована у межах Карпат, Передкарпаття (Буковинське Прикарпаття) та Покутсько-Бессарабської височини. Область межує з Румунією на півдні та Молдовою на південному сході. На заході та північному заході — з Івано-Франківською, на півночі — з Тернопільською і Хмельницькою, а на сході — з Вінницькою областями. Це найменша за площею область України. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
2 | Робота з контурною мапою (зош. с. 56, завд. 5). ![]() ![]()
|
3 | Ознайомлення із символікою області (див. роздруківку “Символіка Чернівецької області”).
Інформація для вчителя Герб Чернівецької області — щит характерної для західноукраїнських гербів форми (заокруглений знизу квадрат), розділений по вертикалі на дві рівні частини. У правій половині щита фрагмент герба обласного центру, міста Чернівців: срібна мурована брама і золотий лавр під нею на червоному полі. У лівій половині щита розміщено три золоті букові горішки на зеленому полі. Плід бука символізує ліси Буковини, а також урожай, достаток, щедрість, продовження роду і традицій. Зверху щит урочисто увінчує срібний сокіл. Він засвідчує, що ця земля — слов’янська. Загалом у геральдиці сокіл символізує красу, хоробрість, розум. Навколо щита золотий (жовтий) вінок із букових гілок, з’єднаних синьо-жовтою стрічкою, що відтворює барви Державного прапора України. Прапор. У центрі полотнища на зеленому фоні білий сокіл. Сокіл є оберегом Буковини, символом краси, хоробрості й розуму. Зелений колір символізує зелену Буковину, відродження, пробудження, волю, оновлення, радість; це символ достатку і надії. Синьо-жовті смужки не тільки підкреслюють державну приналежність Чернівецької області, а й уособлюють найбільші річки краю (бурхливий Прут і повноводий Дністер) і хлібні лани бессарабських районів області. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
Перегляд відео “Варто відвідати: Чернівецька область”
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
|
Вправа “Третій зайвий”
| Закресліть кожну третю букву, і дізнаєтеся, над якою темою будемо працювати протягом місяця. Я — ліюдуинча |
Повідомлення теми, над якою працюватимемо протягом місяця
| Мандрівка нашою Батьківщиною разом із дружним екіпажем жевжольота добігає кінця. Цього місяця наш маршрут пройде Чернівецькою областю і завершиться у Чернігівській. Ви дізнаєтеся більше про свою родину і з’ясуєте, що ваші близькі робили на дозвіллі в дитячі роки. Відкриєте для себе різні способи розмноження рослин. Поміркуєте про гідні й негідні вчинки. Довідаєтеся, що робити, якщо ваші права порушують. Навчитеся готувати розчин для мильних бульбашок. Створите електронний фотоальбом. У травні ви шукатимете відповіді на запитання:
|
Входження в картину “Святкуємо разом”
| Розгляньте уважно сюжетну картину та дайте відповіді на запитання (підр. с. 116-117). ![]() ![]()
|
Вправа “З’єднай”
| У травні українці відзначають чимало пам’ятних дат. З’єднайте їхні назви і час, коли їх відзначають. Наклейте або намалюйте відповідні символи (зош. с. 55, завд. 2). ![]() ![]()
|
04.05.2022
29.04.2022
Протягом декількох уроків ми подорожуємо Черкаською областю й дізналися багато цікавого про цей унікальний край. Проте на території Черкаської області є ще багато дивовижних і відомих місць. Одне із них ми з вами відвідаємо сьогодні. |
Передбачення
| Розшифруйте назву урочища. Хто вже зрозумів, куди буде наша уявна мандрівка? лодХоний рЯ
|
Перегляд відео “Холодний Яр. Чигирин”
| Подивіться на це урочище з висоти пташиного польоту.
Світ бунтарів, нескорений край — як тільки не називають цю загадкову місцину на Черкащині. Саме тут відбулося одне з найбільших повстань в історії України. Місцеві жителі говорять, що це не випадково, адже в Холодному Яру люди неначе набираються сил. |
Перегляд відео “Подорож до Холодного Яру. Мандрівки Україною”
| Подорожуючи Холодним Яром, ми заповнюємо бортовий журнал. Запишіть, що ви вже знаєте про Холодний Яр (див. роздруківку “Бортовий журнал”). Уважно перегляньте відео й запишіть у свої бортові журнали, що нового ви дізналися про урочище.
Інформація для вчителя Холодний Яр — реліктовий лісовий масив на Черкащині, який має історичне та природоохоронне значення. За кількістю унікальних археологічних, історичних, наукових об’єктів, а їх тут понад 150, Холодний Яр посідає перше місце в Україні. Урочище має площу 6804 га і розташоване на території двох адміністративних районів Черкаської області — Чигиринського та Кам’янського. Холодний Яр у XVIII ст. став одним із центрів гайдамаччини. Тут почалося найбільше повстання проти польської шляхти — Коліївщина під проводом Максима Залізняка та Івана Гонти, якому Тарас Шевченко присвятив свою поему “Гайдамаки” та вірш “Холодний Яр”. За легендою, в часи монголо-татарської навали в лісових хащах над річкою Сріблянкою заховалася Меланка Холодна з дітьми. З часом до неї приєдналися інші втікачі й виникло поселення з назвою Холодне. Ніби відтоді й ліси навколо нього назвали Холодноярськими. Найімовірніше назва “Холодний Яр” має кліматологічне походження. У глибоких лісистих улоговинах і балках влітку збирається холодне повітря і з них завжди віє прохолодою. Тому місцеві жителі й назвали цю територію Холодним Яром. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУВправа “Прочитай і дізнайся”
8. Математичне завдання
Перегляд відео “Весняний футаж. Підсніжники”
Репортаж “У Холодному Яру масово зацвіли рідкісні підсніжники”
Слухання “Казки про підсніжник”
|
27.04.2022
Ми продовжуємо подорожувати разом із жевжиками Україною. А куди й за чим вирушили жевжики, ми дізнаємося, коли прочитаємо про нову пригоду цих кумедних істот. |
Робота над уривком “Золоте й солодке”
1 | Самостійне читання пригоди (підр. с. 104). ![]() ![]() Самостійно прочитайте про пригоду, яка трапилася із жевжиками, і заповніть картку (див. роздруківку “Звіт читача”). |
Методичні порадиДіти можуть заповнити цю картку колективно. Розберіть, що і де має бути записано. Особливо це стосується короткого змісту уривка. Проговоріть і запишіть його разом. При подальшій роботі діти зможуть працювати з такими картками самостійно. |
2 | Вправа “Дай відповідь”.
|
3 | Вправа “Запиши” (зош. с. 51, завд. 1). ![]() ![]()
|
Інсценізація діалогу
| Як Номул міг би попросити у бджілки меду? Інсценізуйте разом з рідними можливий діалог. |
Хмара слів “Бджола”
| Складіть хмару слів “Бджола” (див. роздруківку “Хмара слів «Бджола»”). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
Фізкультхвилинка “Бедрик”
Відеоспостереження “Бджола збирає пилок”
Вправа “Математичний лабіринт”
| Допоможіть бджолі пройти математичний лабіринт і зібрати якомога більше меду (зош. с. 51, завд. 2). ![]() ![]() |
Читання з позначками
| Прочитайте твердження і позначте ➕ те, що вже було вам відоме, і ❓ те, про що хочете дізнатися більше (зош. с. 51, завд. 3). ![]() ![]()
|
Експеримент
| Усі знають про користь меду та його цілющі властивості. На ринкових прилавках можна знайти мед різних кольорів, різний за ціною — і світлий, і жовтий, і темний, і дорогий, і дешевший. Очі розбігаються! Проте в банці може ховатися сфальсифікований продукт від недобросовісного виробника. Як перевірити, чи справді мед якісний? Перевірити якість меду можна провівши експеримент. Хід експерименту:
|
Творча робота. Аплікація з ниток “Бджілка”
| Матеріали: шаблон бджілки (див. роздруківку “Шаблон бджілки”), жовті та чорні в’язальні нитки, ножиці, клей ПВА. Хід роботи
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Методичні порадиЗробіть колаж “Бджілки”. На ватмані наклейте / намалюйте квіти, травичку, декілька вуликів. Над квітами діти приклеять своїх бджілок, які можуть летіти в різні боки. У класі висітиме яскрава картина, яка поліпшуватиме настрій дітям і вам.
Перегляд відео “Черкащина. Тут починається Україна”
Віртуальна подорож Черкаською областю
Фотоколаж “Найкращі місця Черкащини”
|
22.04.2022
Номул зауважив, що з настанням тепла стало цікавіше виконувати завдання діда Оксеника. Жевжикові подобаються весняні зміни. Розгляньте малюнок і назвіть лише ті явища, які відбуваються у природі навесні (підр. с. 100, завд. 1). ![]() ![]() |
Вправа “Істинне — хибне”
Прочитайте твердження і заповніть таблицю. Якщо ви вважаєте, що твердження істинне, поставте “➕”, якщо ні — то “➖”. Поясніть свій вибір.
Протягом уроку ви зможете перевірити, чи правильно заповнили таблицю. |
Вправа “Прочитай і поясни”
| Прочитайте вірш П. Грабовського. Зійшли сніги, шумить вода,
|
Вправа “Явища природи навесні”
Інформація для вчителя Навесні дні стають довшими, а ночі — коротшими. Сонце піднімається вище, його промені падають пряміше на земну поверхню і краще її нагрівають. Температура повітря поступово підвищується і починає танути сніг. Настає відлига й на відкритих підвищених місцях утворюються таловини. Річки звільняються від криги і розливаються. Починається повінь — затоплення водою великої частини суші, коли річка виходить із берегів. З’являються ранні квіти: підсніжники, проліски, крокуси, ряст. У дерев і кущів починається весняний рух соків. У клена гостролистого та берези рух соків починається раніше, ніж в інших дерев. Через декілька днів після початку сокоруху починають розвиватися бруньки. Є такі дерева та кущі, які зацвітають раніше, ніж на них з’явиться листя. Першою серед таких дерев зацвітає вільха, потім ліщина й береза. У багатьох звірів зимове хутро стає рідшим, змінюється його забарвлення. Прокидаються звірі, які перебували у зимовій сплячці. Навесні в більшості тварин з’являються дитинчата. Птахи прилітають з півдня не всі разом, а по черзі. Першими прилітають граки, за граками — шпаки, за шпаками — ластівки, за ластівками — журавлі. |
Перегляд відео “8 цікавих фактів про весну”
|
Вправа “Істинне — хибне”
|
13. Вправа “Послідовність”
| Якого елемента бракує в послідовності? (підр. с. 100, завд. 2). ![]() ![]() |
Онлайн-вправа “Ознаки весни”
ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯВправа “Розкажи”
Вправа “Три запитання”
|
20.04.2022
Щоб дізнатися, куди ми сьогодні вирушимо разом із жевжиками, прочитайте про нову пригоду наших друзів (підр. с. 96).

|
Вправа “Обери”. Пригадайте події, про які йдеться у прочитаному уривку, та оберіть правильні варіанти закінчення речень (зош. с. 47, завд. 1). ![]() ![]() |
Вправа “Наведи”. Наведіть малюнок обома руками, розфарбуйте його (зош. с. 47, завд. 3). ![]() ![]() |
Спостереження “Що відбувається у гнізді лелеки?”
| Подивіться відео та дізнайтеся, що ж відбувається у гнізді лелеки.
|
Перегляд відео “Лелеки. Українські птахи. Цікаві факти”
|
15.04.2022
Віртуальна подорож до заповідника “Асканія-Нова”
1 | Перегляд відео “Асканія-Нова з висоти пташиного польоту”.
|
2 | Вправа “Обгрунтуй” (підр. с. 92, завд. 1). ![]() ![]() У Дениса виникла ідея разом із хрещеними батьками відвідати унікальний заповідник у Херсонській області — “Асканія-Нова”. В інтернеті Денис дізнався прогноз погоди на першу частину місяця. Якого дня температура повітря буде найвищою? У які дні краще не їхати до заповідника? Чому? Обґрунтуйте свої міркування. |
3 | Перегляд відео “Це наше і це твоє. Асканія-Нова”.
|
13.04.2022
Життя кожного з нас певною мірою залежить від погоди. Цікаво, якою буде погода завтра? У неділю? Влітку? Зазвичай, намагаючись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже там, у повітряному океані, народжується погода. Немає нічого більш рухливого та мінливого, ніж повітря. Перш ніж вчені відкрили таємниці передбачення погоди, люди уважно стежили за небом, поведінкою тварин, станом рослин. Сьогодні ми з’ясуємо, чому погода така мінлива та як її передбачити. |
Вправа “Склади і запиши”
| Складіть і запишіть сенкан зі словом “погода” (зош. с. 44, завд. 1). ![]() ![]() |
Вправа “Розкажи”
| Подумайте про те, яка погода вам найбільше до душі.
|
Перегляд відео “Херсон з висоти пташиного польоту”
| Пригадайте, якою областю ми подорожуємо разом із жевжиками. Яке місто є обласним центром цієї області? Подивіться, який вигляд має це місто з висоти пташиного польоту.
|
08.04.2022
Повідомлення теми місяця
| Мандрівка Україною з жевжиками наближається до завершення. Цього місяця ви “побуваєте” у Херсонській, Хмельницькій та Черкаській областях. Дізнаєтеся, що таке погода, і спостерігатимете за нею. Довідаєтеся, як рослини і тварини реагують на погоду, і поспостерігаєте за мурахами. Разом з однокласниками та однокласницями за допомогою шишки простежите, як змінюється вологість повітря. Дізнаєтеся, як уберегтися від блискавки і що можна робити в дощову погоду. Виготовите лепбук і спробуєте власні сили у створенні пластилінового мультфільму. У квітні ви шукатимете відповіді на запитання:
|
Онлайн-вправа “Природні явища”
| Пригадайте, які природні явища ви знаєте, і перевірте себе. ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯ |
Входження в картину
| Розгляньте картину (підр. с. 86-87). ![]() ![]()
|
Вправа “Поміркуй”
| Напередодні поїздки до Херсона Блискавка поцікавилася, яка ж там погода. “Сьогодні вітряно, небо вкрите сірими хмарами, накрапає невеликий дощ, температура повітря +8°С”, — відповів Номул. Поміркуйте, навіщо Блискавці знати прогноз погоди. А як ви дізнаєтеся про погоду? (підр. с. 89, завд. 1). ![]() ![]() |
10. Вправа “Розкажи”
| Що таке погода? Розкажіть (підр. с. 89, завд. 2). Перевірте за підручником, чи правильно ви дали визначення погоді. Погода — це стан атмосфери: температура повітря, опади, вітер, хмарність, вологість. Усе це досліджують фахівці — метеорологи. Тих із них, хто складає прогноз погоди, називають синоптиками. Інформація для вчителя Слово “погода” широко використовується в повсякденному житті. Найчастіше ми його чуємо по телебаченню, коли йдеться про температуру повітря, опади, атмосферний тиск. Погодою називають стан нижнього шару атмосфери в певній місцевості в деякий момент або протягом якого-небудь періоду часу. Вона є результатом безлічі процесів, що відбуваються на Землі, і впливає не тільки на самопочуття, але й на господарську діяльність людини. Погоду характеризують температурою приземного шару повітря, атмосферним тиском, вологістю повітря, силою і напрямом вітру, хмарністю, атмосферними опадами. |
11. Вправа “Пригадай”
![]() Розгляньте схему і назвіть складники погоди.
|
12. Вправа “Заповни таблицю”
| Оленка захоплюється грою на скрипці. Її старший брат запропонував 10 квітня піти разом до Херсонської обласної філармонії на вечір скрипкової музики (підр. с. 89, завд. 3). ![]() ![]()
|
13. Онлайн вправа “Знайди слова”
| Знайдіть слова, що стосуються теми “Погода”. ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯ |
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.